«Give me your PIN! You have three tries! » (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ: ΟΣΟ.. ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

Πληροφορική (Γενικό Λύκειο)

«Give me your PIN! You have three tries! » (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ: ΟΣΟ.. ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

2 ώρες
Γενική περιγραφή περιεχομένου

Η εκμάθηση των επαναληπτικών δομών είναι δύσκολη για τους μαθητές/τριες, ιδιαίτερα στην πρώτη τους επαφή, με αυτές.

Στην πράξη, οι ασκήσεις που αναφέρονται στην δομή ΟΣΟ… ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ… χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

      Ασκήσεις- προβλήματα στα οποία η συνθήκη επανάληψης σχετίζεται με μία τιμή μετρητή.

      Ασκήσεις- προβλήματα στα οποία η συνθήκη επανάληψης σχετίζεται με κάποια τιμή που δίνει ο χρήστης (συνήθως αναφερόμαστε στην τιμή αυτή, με τον όρο «τιμή-φρουρός»)

Έτσι, με το συγκεκριμένο σενάριο επιδιώκεται οι μαθητές/τριες να αποκτήσουν τις πρωταρχικές γνώσεις πάνω στην 1η επαναληπτική δομή και να εξοικειωθούν με τα δύο είδη ασκήσεων-προβλημάτων, στα οποία το κρίσιμο σημείο είναι να:

Μην ξεχάσουν την «ανατροφοδότηση» στον βρόχο επανάληψης (τις επαναλήψεις που ελέγχονται από μετρητή και τις επαναλήψεις που ελέγχονται από τιμή-φρουρό), ένα σημαντικό λάθος το οποίο ξεχνούν ακόμη και οι «καλύτεροι» μαθητές μέσα στο άγχος των εξετάσεων.


Εκπαιδευτικό Πρόβλημα

Το παρόν εκπαιδευτικό σενάριο, εστιάζει στην εξοικείωση των μαθητών/τριών με την λειτουργία της 1ης επαναληπτικής δομής: ΟΣΟ.. ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ αλλά και στην αναγνώριση της σημαντικότητας της «επανάληψης», ως δομή στον Προγραμματισμό.

at 50/100
Εκπαιδευτική Βαθμίδα που απευθύνεται το σενάριο
Γενικό Λύκειο
Θεματική Ταξινομία
Πληροφορική > Προγραμματισμός υπολογιστών > Προγραμματιστικές δομές >
Τύπος Διαδραστικότητας
Ενεργός μάθηση
Επίπεδο Διαδραστικότητας
υψηλό
Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα:
-6
6-9
9-12
12-15
15-18
18-25
25+
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
Δημιουργία κινήτρου για μάθηση.
15λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο Πληροφορικής
Οικοδόμηση της γνώσης-Συνεργατική Διερεύνηση.
30λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο Πληροφορικής
Εφαρμογή-Εκλέπτυνση της γνώσης.
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Εργαστήριο Πληροφορικής
Διδακτικοί Στόχοι
Οι μαθητές/τριες θα πρέπει: να αναγνωρίζουν τα βήματα λειτουργίας της δομής.
να «μεταφράζουν» τα βήματα της δομής σε ΓΛΩΣΣΑ, καθώς επίσης και σε Διάγραμμα Ροής.
να εφαρμόζουν την επαναληπτική δομή στην επίλυση προβλημάτων.
να προβληματίζονται και να αναζητούν την βέλτιστη λύση.
να κρίνουν την ανατροφοδότηση των προτάσεων που δέχονται, θετικά ή αρνητικά
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου
Δομημένος Προγραμματισμός, Δομές επανα΄ληψης,
Υλικοτεχνική υποδομή
Αρχικά θα χρησιμοποιηθεί ένας Η/Υ συνδεδεμένος μ’ ένα βίντεο-προβολέα για την παρουσίαση της Εισήγησης και με την ιδιότητα του Server (με εγκατεστημένες εφαρμογές όπως NetSupport ή NETOP..) ώστε να μπορεί να ελεγχθεί ο «διδακτικός θόρυβος» που πιθανώς θα προκύψει, από τον/ην εκπαιδευτικό.
Οι δραστηριότητες θα υλοποιηθούν αρχικά με χαρτί & μολύβι, στην συνέχεια όμως του σεναρίου θα χρησιμοποιηθεί ένας Η/Υ ανά δύο μαθητές, ώστε να υποστηριχθεί η μαθησιακή διαδικασία της συνεργατικής μάθησης. Έτσι σε κάθε Η/Υ θα είναι εγκατεστημένες οι παρακάτω εφαρμογές:
Διερμηνευτής της γλώσσας
Δημιουργός διαγραμμάτων Ροής.
Επίσης, θα πρέπει να ελεγχθεί αν ένας τουλάχιστον browser (ΙΕ, Mozilla Fire-fox, Google Chrome, Opera..) είναι εγκατεστημένος σε κάθε Η/Υ για την εκτέλεση των ερωτήσεων σε HotPotatoes.
Υποστηρικτικά θα χρησιμοποιηθεί και ο πίνακας του εργαστηρίου ώστε να επιλυθούν πιθανές απορίες.
Δημιουργός Σεναρίου: Πασχαλία Ζαπρούδη (Εκπαιδευτικός)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο ««Give me your PIN! You have three tries! » (Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ: ΟΣΟ.. ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ» έχει χαρακτηριστεί ως Βέλτιστο (βαθμολογία 70 μονάδων και άνω) ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο αξιολογητές βάσει κριτηρίων που ορίστηκαν από το ΔΣ του ΙΕΠ.