ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΑ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ & ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Γυμνάσιο)
Το σενάριο δίνει τη δυνατότητα:
- Να ασχοληθούν οι μαθητές με τους υδροβιότοπους
- Να μελετήσουν οι μαθητές τη Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου και να κατανοήσουν τον τρόπο που σχηματίστηκε.
- Να κατανοήσουν τη σημασία της Λιμνοθάλασσας για την αειφόρο ανάπτυξη της περιοχής (απασχόληση ατόμων, παραγωγή προϊόντων, τουρισμός κ.α.).
- Να επισκεφτούν την Τουρλίδα με τις πελάδες, ένα ιχθυοτροφείο (διβάρι) και μια αλυκή και να γνωρίσουν από κοντά τον τρόπο που λειτουργούν, καθώς και τα προϊόντα που παράγουν.
- Να αναπτύξουν ικανότητες παρατήρησης, δημιουργικής ομαδικής εργασίας, προσεκτικής ακρόασης, κριτικής σκέψης, διατύπωσης ερωτήσεων και λήψης αποφάσεων.
- Να αναπτύξουν ενδιαφέρον και να διαμορφώσουν θετικές στάσεις για υδροβιότοπους της Ελλάδας, όπως η λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου και να τους δοθεί το ερέθισμα να μελετήσουν και άλλους.
Λιμνοθάλασσα και αειφορία. Οι μαθητές μέσα από βιωματικές κατά κύριο λόγο δραστηριότητες θα παρατηρήσουν και θα καταγράψουν δομές και δραστηριότητες που υπάρχουν στο περιβάλλον της λιμνοθάλασσας,θα καταγράψουν στοιχεία που συνθέτουν το φυσικό και ανθρωπογενές τοπικό περιβάλλον της, θα εντοπίσουν τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες, πρωτογενείς, δευτερογενείς και τριτογενείς, που αναπτύσσονται στην περιοχή, θα αναζητήσουν τοπικά προίόντα, θα εντοπίσουν αιτίες και πηγές ρύπανσης, μόλυνσης, όχλησης και υποβάθμισης του τοπικού περιβάλλοντος της λιμνοθάλλασας, θα συνδέσουν τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες με τους φυσικούς πόρους και τις μορφές ρύπανσης και υποβάθμισης του τοπικού περιβάλλοντος. Σε επόμενο στάδιο θα διερευνήσουν τις αιτίες ενδεχομένων καταστροφών και τρόπους διαχείρισης αυτών, θα συνδέσουν τις κοινωνικές αξίες που κυριαρχούν με την ποιότητα ζωής των κατοίκων, θα αναζητήσουν εναλλακτικά σενάρια προστασίας και ανάδειξης στοιχείων του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντός. Θα κάνουν επισκόπηση απόψεων των κατοίκων, των ομάδων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και της τοπικής αυτοδιοίκησης σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν για την ανάπτυξη και την προστασία του τοπικού περιβάλλοντος στο μέλλον. Θα συνεργαστούν με άλλο σχολείο της περιοχής και θα υιοθετήσουν πρακτικές αειφόρου διαχείρισης και εθελοντικής δράσης στο σχολείο και στην τοπική κοινωνία, θα σχεδιάσουν από κοινού δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας. Επιπλέον, θα δημοσιοποιήσουν τις αποφάσεις και τις προτάσεις τους στους τοπικούς φορείς.
Δημιουργός Σεναρίου: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΠΑΛΩΜΕΝΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΧΑΤΖΗΚΩΝΤΗ ΟΛΓΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΛΑΜΠΙΤΣΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (Συντονιστής)