Φάση Σεναρίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας (Δημοτικό)
"Η Υιοθεσία"
1. Οι δύο τάξεις Α’ και ΣΤ’ συναντιούνται ξανά. Η δασκάλα ανακοινώνει πως θα ακολουθήσουμε τη διαδικασία της κλήρωσης, προκειμένου να μην υπάρξουν αδικίες και προτιμήσεις στην «υιοθεσία». (Για προετοιμασία ζητήσαμε από τους μαθητές της Στ’ να ετοιμάσουν ένα αυτοσχέδιο δωράκι – πχ. ένα χάρτινο χωνί με καραμέλες, διακοσμημένο με κορδέλες, κλπ - για να το προσφέρουν στα μικρά «παιδιά» τους)
2. Γράφουμε όλα τα ονόματα σε χαρτάκια, κληρώνουμε και καταγράφουμε τα αποτελέσματα. Προχωράμε στο «συμβόλαιο υιοθεσίας»: διαβάζουμε τους «όρους» του συμβολαίου, δηλαδή τους κανόνες συμπεριφοράς, που οφείλουν να τηρήσουν τόσο οι μεγαλύτεροι μαθητές όσο και οι μικρότεροι και τις υποχρεώσεις που έχουν οι μεν απέναντι στους δε.
3. Στη συνέχεια κάθε «γονιός» συνοδευόμενος από το «παιδί» του υπογράφει το «συμβόλαιο» υιοθεσίας, μία συνολική φόρμα όπου αναφέρονται τα ονόματα των «γονέων» και των «παιδιών» και οι «όροι» του συμβολαίου. (Φύλλο Εργασίας 1)