Φάση Σεναρίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας (Δημοτικό)
"Οι φωνούλες μέσα μου"
1. Οι δύο τάξεις μαζί, Α' και Στ' παρακολουθούμε το τρέιλερ από την ταινία «Τα μυαλά που κουβαλάς» της Ντίσνεϋ. Εξηγούμε τι είναι κάθε συναίσθημα ξεχωριστά –θυμός, χαρά, λύπη, φόβος, αηδία.
2. Κάθε ζευγάρι "γονιός-παιδί" παίζει «γλύπτη- πηλό»: ο ένας είναι ο « γλύπτης» και δημιουργεί ένα «άγαλμα» με το σώμα του άλλου, δίνοντάς του έκφραση σε κάθε σημείο (χέρια, πόδια, πρόσωπο), ώστε να απεικονίζει ένα συναίσθημα. Οι ρόλοι αλλάζουν και τα «αγάλματα» γίνονται «γλύπτες». Η ομάδα παρατηρεί τα «αγάλματα» και προσπαθεί να αναγνωρίσει το συναίσθημα που απεικονίζει το καθένα από αυτά.
3.Οι «γονείς» ανατρέχουν στα ημερολόγια τους και συζητάμε τα προβλήματα που τυχόν προέκυψαν στη σχέση μεταξύ «γονέων» - «παιδιών». Με βάση τις καλύτερες στιγμές του και τις πιο δύσκολες στιγμές του, κάθε ζευγάρι «γονέα-παιδιού» συμπληρώνει δύο από τις φράσεις στο «Φύλλο Εργασίας 1».
4. Τα ζευγάρια «γονείς»- «παιδιά» προετοιμάζουν μια «παγωμένη εικόνα», όπου απεικονίζεται ένα στιγμιότυπο, που αναφέρουν στο ημερολόγιό τους. Στην «εικόνα» επιδιώκουμε μέσα από την σωματική έκφραση να γίνονται ευδιάκριτα τα συναισθήματά τους. Η δασκάλα περνάει από το κάθε ζευγάρι και με "ανίχνευση σκέψεων", ακουμπώντας δηλαδή κάθε παιδί στον ώμο, ζητά να συμπληρώσει την φράση
«Αυτή τη στιγμή ένιωθα…. γιατί…..»