Φάση Σεναρίου
Κοινωνικές - Πολιτικές επιστήμες (Γενικό Λύκειο)
δραστηριότητες-αξιολόγηση
Προτείνουμε τις παρακάτω δραστηριότητες:
Ζητάμε από τους μαθητές να δημιουργήσουν ένα γλωσσάρι με τους όρους της ενότητας χρησιμοποιώντας κάθε γράμμα της αλφαβήτου(φύλλο εργασίας 1)-μπορούν να χωριστούν σε ομάδες και να επιλέξει κάθε ομάδα έναν αριθμό γραμμάτων.
Προτείνουμε στις ομάδες των μαθητών να δημιουργήσουν σελιδοδείκτες-κάθε ομάδα από έναν- με στοιχεία και πληροφορίες σχετικές με τις υποστηρικτές προς τους μετανάστες κοινωνικές δομές(φύλλο εργασίας 2)
Μπορούν επίσης να δημιουργήσουν το δικό τους σύνθημα που θα αποτυπώσουν είτε με τη μορφή graffiti στο σχολείο, είτε στην τάξη τους, ή ίσως στο site του σχολείου (φύλλο εργασίας 3)
Ανακεφαλαιώνουμε με ερωτήσεις-ασκήσεις κατανόησης(φ. ε. 4), προτείνουμε πιθανές δραστηριότητες έρευνας για το σπίτι(φ.ε.5), και μοιράζουμε φύλλα αξιολόγησης (φ.ε. 6)
Ολοκληρώνουμε παροτρύνοντας τους μαθητές μας να παίξουν το διαδραστικό παιχνίδι "ταξίδι φυγής" από το εκπαιδευτικό υλικό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ. Πρόκειται για ένα διαδραστικό παιχνίδι -διαδικτυακό ριάλιτι- το οποίο μεταφέρει τον παίκτη σ ένα ταξίδι φυγής, από τη δίωξή του μέχρι την αναζήτηση ασφάλειας. Το παιχνίδι συνοδεύεται από δίκτυο δεδομένων και από οδηγό για τον εκπαιδευτικό.