Φάση Σεναρίου
Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)
Δημιουργώ παζλ με τον εαυτό μου
Φάση τέταρτη
Δραστηριότητα: Δημιουργία παζλ.
Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές: Μαθηματικά, Γλώσσα, Πληροφορική.
Μοντέλο διδασκαλίας: εργασία σε ομάδες των δύο μαθητών, όπου θα υπάρχει συζήτηση και αλληλοβοήθεια.
Λογισμικό : επιλέγεται η χρήση διαδικτύου, του Google Chrome και του λογισμικού www.jigsawplanet.com.
Διδακτικοί στόχοι: Σύμφωνα με το Α.Π.Σ., οι μαθητές πρέπει να εμπλέκονται σε καταστάσεις προβληματισμού. Να στηρίζονται σε προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες, να κάνουν απλές υποθέσεις και να καταλήγουν σε σχετικά συμπεράσματα, μέσα από διαδικασίες δοκιμής, επαλήθευσης και ελέγχου.
Περιγραφή:
Προτείνεται στους μαθητές να δημιουργήσουν παζλς με τις φωτογραφίες του εαυτού τους, από τον φάκελο. Από τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο έχει δημιουργηθεί φάκελος με φωτογραφίες των μαθητών στην επιφάνεια εργασίας (έχουν τραβηχτεί με την ψηφιακή φωτογραφική μηχανή και έχουν εισαχθεί στον υπολογιστή με το καλώδιο USB). Είναι πολύ χρήσιμες, καθώς υπάρχουν ακόμη μαθητές το πρώτο ιδίως διάστημα που δεν μπορούν να αναγνωρίσουν το όνομά τους. Έτσι η εκτύπωσή, στο κατάλληλο μέγεθος, και η ανάρτησή τους στο συρτάρι τους ή στην κρεμάστρα τους είναι απαραίτητες.
Οι μαθητές σε ζευγάρια πηγαίνουν στον υπολογιστή και ο καθένας ξεχωριστά στην επιφάνεια εργασίας ανοίγει τη μηχανή αναζήτησης Google Chrome. Αναρτημένα σε 5 φύλλα εργασίας υπάρχουν οι οδηγίες για να οδηγηθούν στη δημιουργία παζλ. Έτσι ο καθένας πατάει το «Άλλοι σελιδοδείκτες» και μετά τη διεύθυνση www.jigsawplanet.com , όπου έχει εισάγει η νηπιαγωγός. Κάνει κλικ στο Create και μετά στην «Επιλογή αρχείου». Η νηπιαγωγός έχει τοποθετήσει στο αρχείο της εφαρμογής το φάκελο με τις φωτογραφίες των παιδιών. Το παιδί κάνει κλικ στο δικό του όνομα (μπορεί να συμβουλευτεί τον πίνακα αναφοράς με τα ονόματα της τάξης) και πατάει «Άνοιγμα». Επιλέγει τον αριθμό και το σχήμα των κομματιών και πατάει «Create».Τέλος συναρμολογεί το παζλ με τον εαυτό του. Μπορούμε να το εκτυπώσουμε και να το κάνουμε κάδρο.
Οι μαθητές θα ενθουσιαστούν βλέποντας ξαφνικά τον εαυτό τους μπροστά τους, μόλις τον συναρμολογήσουν!
Τα τέσσερα πρώτα φύλλα εργασίας δίνονται ως οδηγίες στους μαθητές. Η δημιουργία του puzzle είναι το πέμπτο φύλλο εργασίας στο οποίο και δρουν οι μαθητές.