Φάση Σεναρίου
Γερμανική Γλώσσα (Γενικό Λύκειο)
Εισαγωγή στη θεματική και στον "προβληματισμό"
Γίνεται εισαγωγή στη θεματική του Σεναρίου μέσω 2 ηχητικών αρχείων και μιας εικόνας. Ακούνε τους ήχους για να συμπεράνουν ότι το θέμα έχει να κάνει με (1) κινητά τηλέφωνα στο (2) Σχολείο.
Βλέπουν την εικόνα και προσπαθούν να υποθέσουν 1) που βρίσκονται οι νέοι και 2) τι κάνουν εκεί.
Στην διαδραστική εικόνα (η ίδια ακριβώς εικόνα με την προηγούμενη, αλλά με διαδραστικό κείμενο) θα δουν μερικές πιθανές απαντήσεις - που ίσως και οι ίδιοι μαθητές ανέφεραν προηγουμένως.
Χωρισμένοι σε 4 ομάδες οι μαθητές λαμβάνουν το 1ο φύλλο εργασίας, το οποίο αποτελείται από ένα κοινό-εισαγωγικό κείμενο για όλες τις ομάδες (1η παράγραφο) κι από ένα δεύτερο (2η παράγραφο) με ποιο "εξειδικευμένο" θέμα-"πρόβλημα"!
[Και τα δύο κείμενα είναι αυθεντικά και προέρχονται από: https://www.lmz-bw.de/fileadmin/user_upload/Medienbildung_MCO/broschuer… , S. 3 / https://www.saferinternet.at/news/news-detail/article/aktualisiertes-un…; und https://www.saferinternet.at/fileadmin/files/Materialien_Relaunch/Das_H…]
Ακολουθεί ανάγνωση των κειμένων σε δύο (2) φάσεις: 1. Πρώτα πρέπει να "συλλέξουν" υπογραμμίζοντας όποιες εκφράσεις-λέξεις νομίζουν ότι έχουν σχέση με το θέμα μας, δηλ. "κινητά τηλέφωνα". Τις εξηγούμε και συνεχίζουμε στην 2. φάση: πιο προσεκτική ανάγνωση του κειμένου και συγκεντρώνουμε άγνωστες εκφράσεις-λέξεις.
[Για διευκόλυνσή τους μπορούν να χρησιμοποιήσουν στις δύο ανωτέρω φάσεις τα διαδικτυακά λεξικά: - http://el.pons.com/%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%86%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%… και - http://www.duden.de/woerterbuch ]
Τελειώνοντας αυτή η φάση ακολουθεί μια τελευταία άσκηση για κατανόηση κειμένου και οι μαθητές λαμβάνουν εργασία για το σπίτι 4 ημιτελείς προτάσεις, τις οποίες ο καθένας μόνος του πρέπει να τις συμπληρώσει για την επόμενη διδακτική ώρα:
" • Ich nutze mein Handy/Smartphone vor allem ...
• Praktisch an Handys/Smartphones finde ich ...
• An Handys/Smartphones stört mich ...
• Das Leben ohne Handy/Smartphone ...."
Η τελευταία πρόταση θα γίνει θέμα ολιγόλεπτης συζήτησης / ανάλυσης!
1ος ήχος Διευκρίνιση
2ος ήχος Διευκρίνιση
Handys in der Schule
Handys in der Schule Διευκρίνιση
Δημιουργός Σεναρίου: ΙΩΑΝΝΑ ΧΑΡΔΑΛΟΥΠΑ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΟΥΛΤΑΝΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΠΕΡΠΕΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (Συντονιστής)