Φάση Σεναρίου

Γερμανική Γλώσσα (Γενικό Λύκειο)

Κινητά τηλέφωνα στο Σχολείο - Handys in der Schule

3 ώρες

Εισαγωγή στη θεματική και στον "προβληματισμό"

45λεπτά
Φύλλα Εργασίας
arbeitsblatt_1a.docx arbeitsblatt_1b.docx arbeitsblatt_1c.docx arbeitsblatt_1d.docx anfang-foto_1.docx

Γίνεται εισαγωγή στη θεματική του Σεναρίου μέσω  2 ηχητικών αρχείων και μιας εικόνας. Ακούνε τους ήχους για να συμπεράνουν ότι το θέμα έχει να κάνει με (1)  κινητά τηλέφωνα στο (2) Σχολείο.

Βλέπουν την εικόνα και προσπαθούν να υποθέσουν 1) που βρίσκονται οι νέοι και 2) τι κάνουν εκεί.

Στην διαδραστική εικόνα (η ίδια ακριβώς εικόνα με την προηγούμενη, αλλά με διαδραστικό κείμενο) θα δουν μερικές πιθανές απαντήσεις - που ίσως και οι ίδιοι μαθητές ανέφεραν προηγουμένως.

Χωρισμένοι σε 4 ομάδες οι μαθητές λαμβάνουν το 1ο φύλλο εργασίας, το οποίο αποτελείται από ένα κοινό-εισαγωγικό κείμενο για όλες τις ομάδες (1η παράγραφο) κι από ένα δεύτερο (2η παράγραφο) με ποιο "εξειδικευμένο" θέμα-"πρόβλημα"!

[Και τα δύο κείμενα είναι αυθεντικά και προέρχονται από:  https://www.lmz-bw.de/fileadmin/user_upload/Medienbildung_MCO/broschuer… , S. 3  /  https://www.saferinternet.at/news/news-detail/article/aktualisiertes-un…; und  https://www.saferinternet.at/fileadmin/files/Materialien_Relaunch/Das_H…]

Ακολουθεί ανάγνωση των κειμένων σε δύο (2) φάσεις: 1. Πρώτα πρέπει να "συλλέξουν" υπογραμμίζοντας όποιες εκφράσεις-λέξεις νομίζουν ότι έχουν σχέση με το θέμα μας, δηλ. "κινητά τηλέφωνα".  Τις εξηγούμε και συνεχίζουμε στην 2. φάση: πιο προσεκτική ανάγνωση του κειμένου και συγκεντρώνουμε άγνωστες εκφράσεις-λέξεις.

[Για διευκόλυνσή τους μπορούν να χρησιμοποιήσουν στις δύο ανωτέρω φάσεις τα διαδικτυακά λεξικά:  - http://el.pons.com/%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%86%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%… και -  http://www.duden.de/woerterbuch ]

Τελειώνοντας αυτή η φάση ακολουθεί μια τελευταία άσκηση για κατανόηση κειμένου και οι μαθητές λαμβάνουν  εργασία για το σπίτι 4 ημιτελείς προτάσεις, τις οποίες ο καθένας μόνος του πρέπει να τις συμπληρώσει για την επόμενη διδακτική ώρα:

" • Ich nutze mein Handy/Smartphone vor allem ...

• Praktisch an Handys/Smartphones finde ich ...

• An Handys/Smartphones stört mich ...

• Das Leben ohne Handy/Smartphone  ...."

Η τελευταία πρόταση θα γίνει θέμα ολιγόλεπτης συζήτησης / ανάλυσης!


1ος ήχος

Οι μαθητές θα ακούσουν το πρώτο αρχείο ήχου, για να ανακαλύψουν ότι το θέμα μας έχει να κάνει με κινητά τηλέφωνα.

2ος ήχος

Οι μαθητές θα ακούσουν το δεύτερο αρχείο ήχου, για να ανακαλύψουν ότι το θέμα μας έχει να κάνει με κινητά τηλέφωνα -> στο Σχολείο.

Handys in der Schule


Handys in der Schule

Οι μαθητές θα πρέπει να σκεφτούν και να πουν, τι βλέπουν στην εικόνα, δηλ. τι κάνουν οι μαθητές και που βρίσκονται!

Δημιουργός Σεναρίου: ΙΩΑΝΝΑ ΧΑΡΔΑΛΟΥΠΑ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΟΥΛΤΑΝΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΠΕΡΠΕΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Κινητά τηλέφωνα στο Σχολείο - Handys in der Schule» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).
3784