Φάση Σεναρίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας (Δημοτικό)
Στάση ζωής για το διαφορετικό.
Προκειμένου να αντιληφθούν οι μαθητές καλύτερα τον πραγματικό τρόπο ζωής των ανάπηρων ατόμων γίνινται οι παρακάτω δραστηριότητες.
1η Δραστηριότητα: Ψηλαφίζουν οι ίδιοι σελίδες από ένα βιβλίο γραμμένο στη γλώσσα των τυφλών (γραφή braille), απαντώντας σε ερωτήσεις όπως "καταλαβαίνεις τι λέει;", "αυτοί πώς το καταλαβαίνουν;", "γιατί είναι ανάγλυφο;" κτλ.(5 λεπτά)
2η Δραστηριότητα: Με τη βοήθεια του φύλλου εργασίας 1, μπαίνουν στο διαδίκτυο, ψάχνουν το αλφάβητο στη γραφή "braille" και την τυπώνουν. Έπειτα από συζήτηση και παρακολούθηση του αλφάβητου, διαπιστώνουν ότι κάθε γράμμα αντιστοιχεί σε ένα αριθμό από "στιγμές", όπως λέγονται, αλλά και σε συνδυασμό αυτών. Το ίδιο ισχύει και για τους αριθμούς και για τις διφθόγγους. Έτσι, χωρίζονται σε ομάδες και κατασκευάζουν το αλφάβητο με τη βοήθεια πλαστελίνης.(20 λεπτά)
3η Δραστηριότητα: Με το φύλλο εργασίας 2, μπαίνουν στο διαδίκτυο, βρίσκουν το αλφάβητο στη νοηματική γλώσσα που τη χρησιμοποιούν οι κωφάλαλοι, δημιουργούν με τα χέρια τους ένα γράμμα και στη συνέχεια μπαίνουν στο youtube και παρακολουθούν ειδήσεις με τη χρήση της νοηματικής. (10 λεπτά)
4η Δραστηριότητα: Ζωγραφίζουν με το στόμα όπως πολλά ανάπηρα άτομα. Οι δισταγμοί πολλοί αλλά τα καταφέρνουν.(15 λεπτά)
5η Δραστηριότητα: Μπαίνουν στο youtube και παρακολουθούν χορούς ανάπηρων ατόμων χρησιμοποιώντας τις οδηγίες του φύλλου εργασίας 3.(5 λεπτά)
Με τις παραπάνω δραστηριότητες κατανοούν τις ικανότητες που έχουν τα άτομα με αναπηρία. Έτσι, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η ύπαρξη προκαταλήψεων απέναντι στην αναπηρία είναι αδικαιολόγητη, αφού ναι μεν είναι διαφορετικοί από εμάς αλλά μπορούν να καταφέρουν τα ίδια με εμάς. Μπορούν να επικοινωνήσουν, να ζωγραφίσουν, να χορέψουν, να αθληθούν...
ΨΗΛΑΦΙΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ BRAILLE
Αριθμοί στη braille με πλαστελίνη
Δίφθογγοι στη γραφή braille με πλαστελίνη.
Αλφάβητο στη γραφή braille με πλαστελίνη.
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕ ΤΟ ΣΤΟΜΑ
Δημιουργός Σεναρίου: ΕΛΕΝΗ ΛΙΑΚΟΥ (Εκπαιδευτικός)