Φάση Σεναρίου
Θρησκευτικά (ΠΕ) (Δημοτικό)
Εγώ είμαι η οδός, η αλήθεια και η ζωή (Ιωαν. 14,6)
Δημιουργία μαθητικών ομάδων: Ως τρόπος ομαδοποιήσης προτείνεται "ο τροχός" (Kagan, 1992) ώστε να προκύψουν ανομοιογενείς ομάδες ως προς τη μαθησιακή ετοιμότητα των μαθητών. Ο/Η εκπαιδευτικός δημιουργεί έναν τροχό ο οποίος αποτελείται από τέσσερις ομόκεντρους κύκλους, στερεωμένους στο κέντρο, ώστε να κινούνται. Σε κάθε κύκλο γράφει τα ονόματα μαθητών ανάλογα με το μαθησιακό τους επίπεδο. Γυρίζοντας του κύκλους δημιουργούνται τετραμελείς ομάδες, ανομοιογενείς ως προς τη μαθησιακή ετοιμότητα των μαθητών.
Στη συνέχεια, οι μαθητικές ομάδες συμπληρώνουν έναν ημιδομημένο νοητικό χάρτη για την ανίχνευση των σχέσεων μεταξύ εννοιών. Οι έννοιες που δίνονται είναι: Καινή Διαθήκη, Παλαιά Διαθήκη, Άγιο Πνεύμα, Ευαγγέλιο, Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, Γένεση, Αγία Γραφή και είναι τοποθετημένες διάσπαρτες στο χάρτη. Οι μαθητές καλούνται να συνδέσουν τις έννοιες, να αποτυπώσουν τις σχέσεις μεταξύ τους αλλά και να αποφασίσουν ποια έννοια θα τοποθετούσαν στο κέντρο (ή στην κορυφή) του χάρτη. Δίνονται δύο χάρτες. Ο νοητικός χάρτης_1 περιέχει πρόσθετη βοήθεια και προτείνεται να δοθεί σε μαθητικές ομάδες που έχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Ακολούθως, οι μαθητές προσεγγίζουν τη χριστιανική διάσταση της έννοιας "Ευαγγέλιο" από το κείμενο του βιβλίου και γνωρίζουν τους Ευαγγελιστές υλοποιώντας τις δραστηριότητες του Φύλλου Εργασίας. Παρατίθενται δύο Φύλλα Εργασίας (Ευαγγελιστές και Ευαγγελιστές_1) τα οποία διαφοροποιούνται ως προς τη δεύτερη δραστηριότητα και ο εκπαιδευτικός θα αποφασίσει για τη ανάθεσή τους στις μαθητικές ομάδες ανάλογα με το δυναμικό τους. Στόχο του Φύλλου Εργασίας αποτελεί η γνωριμία των μαθητών με το περιεχόμενο των Ευαγγελίων και η κατανόηση της συμπληρωματικότητάς τους. Οι μαθητές ανακοινώνουν τα αποτελέσματα της αναζήτησής τους στην τάξη.
Τέλος, οι μαθητές ασχολούνται με τα κουίζ "Το Ευαγγέλιο, το βιβλίο της Αλήθειας", "Εγώ είμαι η οδός" και "Εγώ είμαι η Οδός, η Αλήθεια και η Ζωή" (photodentro.edu.gr) καθώς και με την άσκηση συμλήρωσης κενών "Το Ευαγγέλιο" και τις κάρτες ερωτήσεων "Ποιο είναι το περιεχόμενο των Ευαγγελίων;" με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα και συζητούν για τη νέα γνώση.
Ως πρόσθετη δραστηριότητα ο εκπαιδευτικός μπορεί να δώσει στους μαθητές το Φύλλο Εργασίας "Ευαγγέλιο" για να το συμπληρώσουν οι μαθητές σε μια επίσκεψη που θα οργανώσει ο ίδιος σε συνεργασία με τον ιερέα της εκκλησίας της ενορίας που κατοικούν οι μαθητές. Το Φύλλο Εργασίας αφορά τη θέση του Ευαγγελίου στην εκκλησία και στις απεικονίσεις των εικόνων.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
ΤΟ ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
ΤΟ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΩΝ
ΚΟΥΙΖ: "ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Η ΟΔΟΣ"
ΚΟΥΙΖ: "ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Η ΟΔΟΣ, Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ Η ΖΩΗ"
ΚΟΥΙΖ: ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ, ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Δημιουργός Σεναρίου: ΕΥΓΕΝΙΑ ΚΑΦΕΤΖΗ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΣΤΡΑΝΤΖΑΛΗΣ ΠΟΛΥΒΙΟΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (Συντονιστής)