Το ατομικό - ομαδικό πορτραίτο διαχρονικά και η περίπτωση του Άντυ Γουόρχολ.

Καλλιτεχνικά / Εικαστικά (Δημοτικό)

Το ατομικό - ομαδικό πορτραίτο διαχρονικά και η περίπτωση του Άντυ Γουόρχολ.

3 ώρες
Γενική περιγραφή περιεχομένου

Το διδακτικό σενάριο εστιάζει στο έργο του Άντυ Γουόρχολ και την τεχνική της μεταξοτυπίας με  την οποία ο καλλιτέχνης δημιουργεί τα πορτρέτα προσωπικοτήτων της εποχής του. Στο πλαίσιο αυτό, αναπτύσσουμε μια δράση όπου οι μαθητές καλούνται να πειραματιστούν με μια φωτογραφία του προσώπου τους ψηφιακά και εικαστικά. Στη συνέχεια εξελίσσουμε τη δράση σε ένα σύγχρονο "ομαδικό πορτρέτο" που εμπνέεται από το στιλ και τις αναζητήσεις της Ποπ-αρτ, συσχετίζοντάς το με ανάλογα παραδείγματα (ομαδικών πορτρέτων) από την Ιστορία της Τέχνης.


Εκπαιδευτικό Πρόβλημα

Η προτεινόμενη θεματολογία εκσυγχρονίζει την αντίληψη των μαθητών ως προς την έννοια του πορτρέτου, τοποθετώντας το στην αισθητική της Ποπ-αρτ και συνδέοντάς το με την Ιστορία της Τέχνης. Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την παραδοσιακή εικαστική πράξη με υλικά χρώματα, εξίσου με την ψηφιακή δράση μέσω προγράμματος επεξεργασίας εικόνας.

at 50/100
Εκπαιδευτική Βαθμίδα που απευθύνεται το σενάριο
Δημοτικό
Θεματική Ταξινομία
Καλλιτεχνικά / Εικαστικά > Εικαστικές Τέχνες και Τεχνολογία >
Τύπος Διαδραστικότητας
Συνδυασμός παθητικής και ενεργητικής μάθησης
Επίπεδο Διαδραστικότητας
υψηλό
Προτεινόμενη ηλικιακή ομάδα:
-6
6-9
9-12
12-15
15-18
18-25
25+
Φάσεις Ψηφιακού Σεναρίου:
Παρουσίαση του έργου του Άντυ Γουόρχολ.
20λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
εργαστήριο πληροφορικής, ψηφιακό μέσο προβολής.
Ψηφιακή επεξεργασία φωτογραφιών. Πειραματισμοί.
25λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
εργαστήριο πληροφορικής, εγκατεστημένο πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνων (GIMP), ψηφιακό μέσο προβολής.
Ζωγραφική σε επεξεργασμένες φωτογραφίες
45λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
εργαστήριο εικαστικών.
Διασύνδεση εμπειρίας με την Ιστορία της Τέχνης.
20λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
εργαστήριο εικαστικών, εξοπλισμένο με ψηφιακά μέσα προβολής.
Σύνθεση ομαδικού πορτρέτου.
25λεπτά
Χώρος Υλοποίησης
Σχολικός κοινόχρηστος χώρος.
Διδακτικοί Στόχοι
Να κατανοήσουν τις μορφολογές επιλογές του έργου του Γουόρχολ.
Να αναπτύξουν δεξιότητες ψηφιακής επεξεργασίας σχεδίου και χρώματος - ψηφιακή σύνθεση.
Να εφαρμόσουν τους βασικούς χρωματικούς κανόνες από το έργο του Γουόρχολ.
Να συνεργάζονται για την σύνθεση επιμέρους ατομικών εργασιών (πορτρέτων) σε ενιαίο ομαδικό πορτρέτο.
Να γνωρίσουν σημαντικούς σταθμούς του ατομικού και ομαδικού πορτρέτου από την Ιστορία της Τέχνης.
Λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου
Ποπ-αρτ, Αντυ Γουόχολ (Andy Wharhol), πορτρέτο, ομαδικό πορτρέτο.,
Υλικοτεχνική υποδομή
εργαστήριο εικαστικών, εργαστήριο πληροφορικής, φωτογραφική μηχανή, πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας.

Δημιουργός Σεναρίου: ΦΟΙΒΟΣ ΣΟΦΙΚΙΤΗΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΚΑΡΤΣΑΚΑ ΕΛΕΝΗ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ (Συντονιστής)

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ (τι είναι;)
Το σενάριο «Το ατομικό - ομαδικό πορτραίτο διαχρονικά και η περίπτωση του Άντυ Γουόρχολ.» έχει χαρακτηρισθεί ως Υποδειγματικό ύστερα από εργασία επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων (Εκπαιδευτικός Αυξημένων Προσόντων, Σχολικοί Σύμβουλοι, Μέλος ΔΕΠ / Επιστημονικό Προσωπικό του ΙΕΠ).